Email ile takip et.

13 Şubat 2012 Pazartesi

Emre

Neredeyse tüm yaramaz ve hiperaktif çocukların ortak ismi.

Many many years ago hatta once upon a time, Fatih caddelerinde şu anda hatırlayamadığım bir yere doğru gitmekteydim. Bir anda, mesanemden beynime gelen hayati mesajı hissettim. Def-i hacet için uygun bir hela aramaya durdum. Helalar, memleketimde genelde camiilerin bir tesisi olduğundan ötürü ilk bulduğum camiiye girdim. İsmi Ö. Mehmet Paşa Camii olup Hırka-i Şerif civarında bir camii idi. Evet, tahmin ettiğiniz ya da edemediğiniz gibi "ö", öküzden geliyor. Öküz Mehmet Paşa Camii.

Her ne ise, hacet giderip, tahareti de yaptıktan sonra sıra hesabın ödenmesine geldi. Kapıda bekleyen ustaya "borcumuz ne kadar?" dedim. Makul konuştu ve 750 bin istedi o zamanın parasıyla. Şükür ki Deli Dumrul gibi geçenden 1 lira, geçmeyenden 5 lira alan mantıksız bir adam değildi.

40 yaşlarında, kendi halinde bir adama benziyordu. Sonrasında nereden girdik hatırlamıyorum, muhabbet etmeye başladık. Çok iyi bir dinleyici olduğum için ve birisi beni saatler boyunca kitleyip konuşsa dahi ayrılamadığım için muhabbet uzadı, devam etti. Hayat hikayesinden, yaşadığı yerden, daha birkaç sene öncesinde yaptığı evlilikten ve doğan çocuğundan bahsetti.

Her insandan alınacak bir şeyler olduğuna inanırım. Ondan dolayı dinlemeye çok ehemmiyet veririm. Çok az ve gerekli yerlerde konuşurum.

Muhabbet çocuğu ile devam etti. Çok yaramaz olduğundan, çocuğu tutamadığından ve hiperaktif olduğundan bahsetti. Cüzdanını çıkartıp çocuğunun fotoğrafını bile gösterdi. O güne kadarki gördüğüm, tanıdığım ve duyduğum neredeyse tüm Emre'ler yaramazdı. Tek bir soru sordum:

- Oğlunuzun ismi Emre mi?

Adamın yüzündeki ifade bir anda değişmişti. 40'ından sonra evlenmiş, 40'ından sonra mutluluğu bulmuş, 40'ından sonra çocuk sahibi olmuş bu adam, hayatında ilk defa gördüğü birinin çocuğunun adını nasıl olup da bildiğine şaşmıştı. O an, rüyaya girmiş ak sakallı bir dede gibi, insanların yardımına koşan Hızır gibi, gizemli bir yolgezer gibi arkamı döndüm ve çıktım.

Oysa ki, neredeyse tüm yaramaz çocukların adı Emre idi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder