Email ile takip et.

2 Şubat 2012 Perşembe

Bugün Ne Götürsem

Sunucu: Evvet sayın seyirciler hepiniz hoş geldiniz.

Sunucu: Şimdiye kadar sağlıkla alakalı pek çok program yapıldı, çok doktor konuk edildi, çok doktor tarafından da bu programlar yapıldı. Talkshow tarzında olan bu programlar artık sıktı. Yeni bir düşünceye ihtiyaç vardı. İşte bu noktada biz, sağlık programıyla değil sağlık yarışmasıyla karşınızdayız.

Alkışlar...

Sunucu: Yarışmamızın jürisi 3 kişilik ambulans ekibinden oluşmakta; ATT Enis, Doktor Huri ve Şoför Cemal. Evet sayın jüri hoşgeldiniz.
Alkışlar...

Sunucu: Sayın seyirciler, sevgili konuklar! Alanında bir ilk olan yarışmamız şöyle olacak:
Ekibimiz gün içinde çıktığı hastaları oylayacak; medikal ve paramedikal açıdan bizi en çok zorlayan hasta bu yarışı kazanacak. Günün kazananına ise tam 100 bin değerinde büyük ödül olacak. Evet sayın konuklarımız ve sevgili seyirciler! Yarışmamız başlıyor.

Alkışlar...

Sunucu: Evet, jürimiz ekip olarak ilk vakasına çıkıyor. İlk hastamız Sıdıka teyze, 55 yaşında. Nefes darlığı şikayeti var. Akciğer seslerinde wheezingleri duyuluyor ve hikayesinde zaten astım hastası olduğunu belirtiyor. Oksijen satürasyonu 93 dolaylarında. Evet Sıdıka hanım kendinizi nasıl hissediyorsunuz?

Sıdıka Hanım: Evet gerçekten kötüydüm şu an. Kendimi tıkayabilmek için bol bol soba dumanı çektim ve soğukta durdum.

Sunucu: Haydi bakalım hocalarımız sizi görsün. Başarılar.

Sıdıka Hanım: Teşekkürler.

Doktor Huri: Evet Sıdıka hanım hoşgeldiniz.  Öncelikle astım ataktasınız bu doğru. Wheezlerinizi taaa buradan duyabiliyorum. Yalnız satürasyonu çok düşürememişsiniz. Tercihen 92'nin altında olsa daha iyi olurdu. Evet tıbbi yardıma ihtiyacınız var ama performansınız daha iyi olabilirdi.

ATT Enis: Evet Sıdıka hanım hoşgeldiniz. Öncelikle tansiyonunuz 12/8, kan şekeriniz ise 99. Tamam hocamın dediği gibi medikal bir ihtiyacınız var ama en azından tansiyon ve şekere de yüklenebilirdiniz. Yani birkaç ünite insülin çaksanız fena mı olurdu? Ben de tam tatmin olmadım ama yine de götürme taraftarıyım.

Şoför Cemal Abi: İlaçlarınızı zaten düzgün kullanmıyorsun. Sonra bu hale geliyorsun. Nasıl insanlarsınız?

Doktor Huri: Neyse Cemal abi oylamaya geçelim. Cemal abi?
Şoför Cemal: Bizimle değilsin.
Doktor Huri: Enis?
ATT Enis: Bizimlesin.
Doktor Huri: Evet Sıdıka hanım durumunuz kritik. Ama her ne kadar çok tatmin olmasam da Bizimlesin diyorum, seni ambulansa uğurluyorum ve devlet hastanesine götürüyorum. Hadi geçmiş olsun.
Sıdıka hanım: Teşekkürler.

Sunucu: Evet sayın seyirciler biraz zor oldu ama yine de Sıdıka hanım bizimle. Alkışlıyoruz.

Alkışlar...

Sunucu: Evet sayın seyircilerimiz sıra 2. vakamızda. Vakamız çocuk bir hasta, ismi Emre, 6 yaşında. Anaokuluna gidiyor. Yarışmamıza yüksek ateş (38,5) ile katılıyor.  Biliyoruz ki çocuk hastalar insanı çokça zorlayabiliyor. Bakalım jürimizi ne kadar etkileyebilecek. Şimdi Emre'nin annesi Balcan Hanıma dönüyoruz. Evet, nasıl hissediyorsunuz kendinizi? Yarışmayı kazanabilecek misiniz?

Balcan Hanım: Çok iyi bir hazırlık süreci geçirdik. Bol bol soğuk yedik, soğuk içtik, soğukta gezdik. 3 gündür ateşi olmana rağmen çocuğuma hiçbir ilaç vermedim. Nane limon bile kaynatmadım. Ayrıca Emre çok iyi ağlar, ağla oğlum.

Küçük Emre: Iıııı Iıııı Iıııı...

Sunucu: Tamam tamam neyse. Sizi jürimizin karşısına uğurluyor, başarılar diliyorum.

Doktor Huri: Evet Emre hoşgeldin. Evet şu an bir hastalığın var ama soğuk almışsın biraz. Biraz da tonsillofarenjitin var. Başka sıkıntın yok. Yani insan bir 40 derece ateşi bulur da ateşe bağlı kasılma geçirene kadar bekler değil mi? Sonra bu şekilde karşımıza geliyorsunuz. Soğuk uygulama ve biraz ateş düşürücü şurup size yetecektir. Biliyorum ki aile hakiminize yazdırmışsınızdır daha öncesinden.

Balcan hanım: Ama hocam boşuna mı ambulans çağırdık, kaç gündür hazırlandık? Tamam yarışmayı kazanmaya istekliydik ama çocuğum sonunda, çok yüklenemedim. Bari bir antibiyotik felan yazsanız? Ağla oğlum.

Emre: Iıııı Iıııı Iıııı...

Doktor Huri: Gerek yok bayan al çocuğunu.

ATT Enis: Yani hocamında dediği gibi zaten çocuğun her hafta geçirdiği infeksiyon için ambulans çağırıyorsunuz. Olmadı. Özgün olun biraz.

Şoför Cemal Abi: Bunlar zaten sağlık sistemini tıkayanlar.

Doktor Huri: Tamam oylamaya geçelim. Çocuğu salondan çıkartalım. Cemal abi?
Şoför Cemal: Bizimle değilsin.
Doktor Huri: Enis?
ATT Enis: Hocam benim de çocuğum var. Acıdım çocuğa. Bence bir şans vermek lazım Emre'ye. Çok içten ve acı acı ağlıyor. Siz sırtını dinlerken de elinden gelen çirkefliği yaptı. Ben Bizimlesin diyorum.
Doktor Huri: Evde olan ilaçlarla tedavi edilecek ve hastaneye ihtiyacı olmayan bir çocuk. Ben Bizimle değilsin diyorum. Sizi çocuğa soğuk uygulayıp, bıcıbıcı yaptırmanız için küçük leğen ve ateş düşürücü şurup pedifen ve 2 hayırla uğurluyoruz.
Balcan Hanım: ...
Küçük Emre: Iıııı Iıııı Iıııı...

Sunucu: Evet konuklarımızı uğurluyoruz. Sıradaki yarışmacımız Ahmet Bey. 25 yaşında. Modifiye Şahin'iyle trafik kazası yapmış. Düz yolda takla atmış. Ön koltuğa sıkışmış. Şu anda itfaiye tarafından kurtarıldı ve yanımıza doğru geliyor. Evet Ahmet bey neler hissediyorsunuz?

Ahmet Bey: Evet sayın sunucu. Şu an beklendiği gibi çok kötü haldeyim. Böyle bir yarışma ve 100 bin lira ödül olduğunu duyunca girmeye karar verdim. Oturdum ve bira-bademe yüklendim. Bira olmasa zaten yapamazdım. Sırrımı ona borçluyum. İçeride mümkünse, yapabilirsem bir de kusmayı düşünüyorum. Tüm paramı modifiyesine niye harcadığımı bilmediğim arabamı bu uğurda pert ettim. Mutlaka kazanmalıyım.

Sunucu: O zaman en iddialı yarışmacılarımızdan biri olan Ahmet Beyi sırt tahtası ve boyunluğu ile birlikte jürimize doğru uğurluyoruz. Başarılar.

Coşkulu alkışlar...

Doktor Huri: Evet Ahmet bey hoşgeldiniz. Öncelikle trafik kazası yapacaksanız, sırt tahtası ve boyunlukla uygun bir renk giymeliydiniz. Sırt tahtası bildiğiniz gibi kırmızı, boyunluk ise farklı renklerde olabiliyor. Yani kırmızı ya da kahverengi bir pantolon giyseydiniz hem sırt tahtasıyla iyi durur hem de kan veya başka bir vücut sıvısı görmezdi. Muayenenizi yapıyorum evet, sol kolda kapalı bir kırık var. Evet sol kalçada hafif bir hassasiyet var.

ATT Enis: Yani tansiyonunuz 13/7 Ahmet Bey. Şimdilik büyük bir kan kaybı ve iç kanama düşünmüyoruz. Yani tansiyonu da 9/6'dan aşağı düşürüp arada da gidip gelseydiniz bu akşamın favori ismi olurdunuz ama tam olmadı, tam olmadı Ahmet bey.

Şoför Cemal Abi: Ya hoca içip içip karşımıza geliyorlar, gönderin şunu karşımdan.

Doktor Huri: Tamam oylamaya geçelim. Cemal abi?
Şoför Cemal Abi: Bizimle değilsin, leş gibi alkol kokuyorsun. Şimdi arabaya felan da kusarsın felan. Nemize lazım.
Doktor Huri: Enis?
ATT Enis: Yani tablo daha kötü olabilirdi ama sonuçta adli vakasın. Bizimlesin demek zorundayım. Bizimlesin.
Doktor Huri: Enis'in de dediği gibi tablo daha kötü olabilirdi. Mesela şarampole veya kanala felan da sürebilirdin ama sonuçta bu tabloyla buradasın. Giysi-aparat uyumu daha iyi olabilirdi. Dediğimiz gibi seni götürmek zorundayız. Ben de Bizimlesin diyorum. Seni teselli ödülün 500 ml serum fizyolojik ile hastaneye götürüyoruz. Ama çok beklentiye girme. Geçmiş olsun.

Sunucu: Evvet sayın seyircilerimiz. Kusup ortalığı kirletmeden Ahmet Beyi de uğurluyoruz.

Sunucu: Veeee sıra bugünün favorilerinden birisi olduğu düşünen Nurcan'a geliyor. Nurcan 19 yaşında. Lise mezunu. Yakın zamanda nişanlısı ile büyük sorunlar yaşamış. Bu akşam da bize kasılmalar, gözünü açamama, yatak gibi yumuşak yerlere bayılma şikayetiyle başvurdu. Bütün muayenesi normal. Evet Nurcan ne diyeceksin bizlere?

Nurcan: Gözümü açamıyorum. Iııııhhh.

Sunucu: Anlaşılan Nurcan'ın büyük problemleri var. Kendisini alkışlarla jürimizin karşısına uğurluyoruz. Başarılar.

Alkışlar...

Doktor Huri: Evet Nurcan hoşgeldin. Şikayet olarak bayılma, göğüs ağrısı ve boğazında bir şeylerin düğümlenmesi gibi şeylerden bahsediyorsun. Ama tüm muayenende patolojik olan hiçbir şey bulamadım. Bizim görmediğimizi sandığın zamanlarda gözünü felan da açıyorsun. Ayrıca yakın zamanda nişanlınla da tartışıp ayrılma noktasına gelmişsin. Ben sana soğuğum şu an.

ATT Enis: Evet hocam dediğiniz gibi. Tansiyon da 12/8. Yani bu tansiyona da bir çare bulsaydı, çok iyi olurdu. Şöyle ibreyi kırsaydı mesela yüksek tansiyon. Hem ben bu hastayı geçen sene de görmüştüm. ÖSS sınavı açıklandığı gün fenalaşmıştı. 1 senedir kendisine hiçbir şey katamamış. Hiçbir progres yok yani. Olmamış kısacası.

Şoför Cemal Abi: Kızım yavrum neden canınızı sıkıyorsunuz her şeye. Yaşayın hayatınızı. Hayret bir şey. Benim kızım yapacak ki...

Doktor Huri: Tamam tamam oylamaya geçelim. Cemal abi?
Şoför Cemal Abi: Bizimle değilsin.
Doktor Huri: Enis?
ATT Enis: Bizimle değilsin.
Doktor Huri: Yaptıklarınla aileni ve nişanlını baya etkiliyor olabilirsin ama biz bu akşam hiç etkilenmedik. Nurcan kendini üzme, kafaya takma. Teselli ödülü olarak bir ampul serum fizyolojiği kapıdaki arkadaşlardan alabilir, herhangi bir eczane veya tıbbi kuruluşta kendine yaptırabilirsin. Birkaç saat içinde etkisini gösterir ve rahatlarsın. Bizimle değilsin diyor ve seni 3 hayır ile uğurluyoruz. Hadi güle güle. Geçmiş olsun bile diyemiyorum.
Nurcan: (yattığı, kıvrandığı yerden gözünü açıp biranda kalkarak) Nası ya?

Sunucu: Evet sayın seyirciler artık yavaş yavaş nöbetin ve programın sonlarına doğru yaklaşırken sıra 5. yarışmacımız olan Celalettin beye geliyor. Celalettin bey 49 yaşında ve işsiz. 14 yaşından beri günde 3 paket ortalamayla sigara içiyor. Son zamlarla birlikte 2 paket/gün ortalamayla oynuyor. Doktorlar "ayağın kesilir" demesine rağmen sigara içmeye devam ediyor. Son zamanlarda karın ağrısı ile gittiği dahiliye doktorunun yönlendirmesiyle kendisine peptik ülser tanısı konmuş. Son birkaç gün de hiçbir şey yemeden, dertten sıkıntıdan ötürü sigaraya yüklenmiş. Sonunda da mideyi delip, şiddetli karın ağrısıyla karşımıza gelmiş. Evet Celalettin Bey neler diyeceksiniz?

Celalettin Bey: Yıllarca içtim şu mereti. İyi gün kötü gün demeden yaktım. Hiçbir faydasını da görmedim. Sabah radyodan yarışmayı duyunca doktorumun "sigarayı bırakmazsan miden delinir bak" uyarısı aklıma geldi. Ömrüm boyunca şu meretin faydasını görmedim, bari bir defa faydasını göreyim dedim. Ahhh.

Sunucu: Peki parayı kazanırsanız ne yapmayı düşünüyorsunuz?

Celalettin Bey: Parayla her hastanın yapacağı gibi önce tedavi olmayı düşünüyorum. Artık iyi bir emeklilik hayatı geçirmek istiyorum. Belki de küçük bir iş kurarım. Hayalim ise purolarıyla ünlü Küba'yı görebilmek. Benim için hacı olmak gibi bir şey. Ahhh.

Sunucu: Pekala sizi alkışlarla jürimizin karşısına yolluyoruz.

Alkışlar...

Doktor Huri: Evet Celalettin Bey hoşgeldiniz. Bilgilerinize baktığımız zaman peptik ülser ve yoğun sigara hikayenizi görüyoruz. Muayenemizde ise karında hassasiyetiniz ve defansınız var. Maşallah karnınız tahta gibi. Bunca yıllık emeğe saygı duymak gerekir. Saygı duydum, sizinle tanıştığıma memnun oldum.

ATT Enis: Hocam tansiyon 8/4. Septik şoka da girmiş. Uçurumda yürümek her kişinin değil er kişinin harcı.

Şoför Cemal Abi: Ben de sigara içtim senelerce ama 5 sene önce bıraktım. Bir yaştan sonra bırakmak lazım. Ama ben, Celalettin Beyin ayağı kesilmesi ya da midesi delinmesi ihtimaline rağmen "sigaraya devam" demesine saygı duydum. Azmi ve kararlılığı buradan belli. Takdir ettim.

Doktor Huri: Evet oylamaya geçelim. Cemal abi?
Şoför Cemal Abi: Bizimlesin. Hem de yıldızlı.
Doktor Huri: Enis?
ATT Enis: Tablo gayet başarılı. Bizimlesin.
Doktor Huri: Evet Celalettin Bey tablo gerçekten de başarılı. Özellikle son günlerdeki yemek yememekteki ve sigaraya abanmadaki altın vuruşunuz golü getirdi. Ben de Bizimlesin diyorum ve seni öteki tarafa uğurlamadan ambulansa uğurluyorum.

Alkışlar...

Sunucu: Evet sayın seyirciler bir son dakika golü olmazsa Celalettin Bey, günün favori adayı olarak gösteriliyor.

Sunucu: Evet saatlerimiz gece 04.00'ü gösterirken yarışmaya son saatlerde katılan bir adayımız daha var. Hasan amca. Hasan amca 68 yaşında. Kendisi 23 yıllık emekli. Kendisinde yok yok. Diyabet, tansiyon, sigara ve bilinmeyen daha niceleri. Akşam saatlerinde başlayan nefes darlığını sabahın 4'üne kadar idare etmiş. Akciğerlerinden gelen hırıltı dışarıdan bile duyulabiliyor. Kan oksijen satürasyonu 75 civarında. Ayrıca çocukları tarafından belirtilen gece meydana gelen bir bilinç kaybı öyküsü var. Işık refleksi kendisinde alınamıyor. Alkışlarla Hasan amcayı jürimizin karşısına uğurluyoruz.

Doktor Huri: Evet bakıyorum! Hasan amca beni anlamayacaksın biliyorum ama nefes darlığını bu kadar idare etmen çok iyi bir başlangıç. Evet tansiyonun 22/10. Çok iyi bir rakam. Akciğerlerindeki birikim bize akut akciğer ödemi olduğunu söylüyor. Ayrıca hayatını birçok kronik hastalıkla taçlandırmış ve ne dahiliye ne başka yer bir gün bile doktora gidip takip olmamışsın. Sürekli işini 112 ve ambulansla görmüşsün. Tabi çağrı saatin de gözümüzden kaçmadı. Saat 04.00 hakikaten çok uyuz edici bir saat. Saat yönünden de gayet başarılı. Gecenin başlarında gelen bilinç kaybı ise muhtemel bir inmeyi gösteriyor. Bu inmeyle beraber mükemmel, dört dörtlük bir hasta oluyorsun. Bu halinle bırak ambulansı veya acili, yoğun bakımı bile hakediyorsun. Ben bekleyemiyorum ve Bizimlesin diyorum. Enis?
ATT Enis: Gözlerim yaşardı, ben de Bizimlesin diyorum.
Doktor Huri: Cemal abi?
Şoför Cemal Abi: Hasan'ı tanırdım. Benim kahve arkadaşımdı. Bir günle değil bir ömürle karar vererek Bizimlesin diyorum.

Sunucu: Evet sayın seyirciler, jürinin kararı ne olur, Bugün Ne Götürsem yarışmasının galibi kim olur yarın göreceğiz. Çünkü elimizde 3 tane Bizimlesin almış 2 yarışmacımız var. Sonucu yarın acil servisten gelen haberlere göre jürimizin kararı sonucu açıklayacağız. Yarınki karar gününde görüşmek üzere. Bizlerden ayrılmayın.

...

Ertesi Gün

Sunucu: Evet sayın seyirciler, programımıza hoş geldiniz. Şu anda ambulans ekibinden oluşan jüri üyelerimiz finali kazanan hasta ile alakalı görüşüyor.

Sunucu: Şu anda acil servisteki hastalarımızın bilgileri noter huzurunda geldi. Dünden hatırladığınız gibi 3 Bizimlesin alan 2 yarışmacı finale kalmıştı. Bakalım hastalarımızın durumları ne olacak ve Bugün Ne Götürsem yarışmasını birincilikle tamamlayıp 100 bin liraya uzanan ya da uzanamayıp yakınlarının parayı yiyişini mezarda kemikleri sızlayarak izleyen kim olacak.

Sunucu: Evet sayın seyirciler şu anda jürilerimiz Doktor Huri ile ATT Enis'in derin tıbbi tartışmalarını ve Şoför Cemal Abi'nin derinden duyulan küfürlerini duyuyorum. Sanki jürimiz karara varmış gibi. Evet şu an Doktor Huri yerinden kalktı ve mikrofona doğru ilerliyor. Şimdi söz hocamızda.

Doktor Huri: Evet sayın seyirciler, sevgili konuklar!
Hepiniz programımıza hoş geldiniz. Biliyorsunuz ki dünden 2 yarışmacımız 3 Bizimlesin ile bugüne yani finale kalmıştı. Dün zor bir nöbet, zor bir eleme günü oldu. Bugün ise belki dünden daha zordu. Bütün yarışmacılarımız birbirinden gayretli, birbirinden hastaydı. Özellikle 2 yarışmacımız üstün bir performans gösterdi ve bugüne yani finale kaldı.

Doktor Huri: Finalistlerimizin durumunu dünkü performanslarına ve bugün hastane acil servisinden gelen bilgilere göre değerlendirdik. Bu bilgilere göre Bugün Ne Götürsem yarışmasının birincisini bilirledik. Öncelikle sizlere hastalarımızın son durumunu anlatmak istiyorum.

Doktor Huri: Celalettin Bey, dün hastaneye götürüldükten sonra BT ile peptik ülser perforasyonu tanısı kesinleştirilmiş. Hemen ameliyata alınıp kanaması durdurulmuş, ülsere kısım çıkartılmış. Şu anda durumu stabil şekilde genel cerrahi servisinde yatmakta. Kendisine geçmiş olsun diyoruz. Hakikaten çok başarılı bir yarışmacımızdı.

Doktor Huri: Hasan Bey ise gider gitmez ilk müdahalesi yapılmış, entübe edilmiş, stabilize edildikten sonra beyin BT ile inme tanısı doğrulanmıştır. Ayrıca çekilen EKG'sinde kalp krizi de tespit edilmiştir. Muhtemelen senelerden beridir olan kontrolsüz diyabeti nedeniyle göğüs ağrısını bile fark edemedi adamcağız. Kısa bir süre sonra yoğun bakıma alınan Hasan amca birkaç saat sonunda ventriküler taşikardiye, oradan da ventriküler fibrilasyona girmiştir. Hemen yoğun bakım personeli ve anestezi uzmanı tarafından müdahale edilse de tüm çabalara rağmen kurtarılamamıştır. Ölüm saati sabah saat 07.32 olarak verilmiştir. Naaşı ise hastane morgunda, yarışmanın sonlanıp, yakınlarının bir zahmet cenaze işleri ile ilgilenmesini beklemektedir.

Doktor Huri: Sayın seyirciler görüyorsunuz ki Hasan Amca bir hastalıklar yumağı, bizlere "nasıl yaşamamamız gerektiği" konusunda büyük bir örnek. Hastalıklar o kadar iç içe ve o kadar uyumlu kullanılmış ki oldukça başarılı. Celalettin Bey bile bu vaka yanında sönük kaldı.

Doktor Huri: Ayrıca bununla da kalmayarak, bu kadar hastalığına, bu yaşına,  bu kadar sene doktor yüzü görmemesine rağmen "bu yaşına geldi daha doktora gitmedi, o kadar da sağlıklıydı" diyerek ani ölümünü bir türlü anlamayıp, ölümüne ihtimal vermeyen hasta yakınları, saat 08.00 dolaylarında yoğun bakımda ve acilde arbede çıkardı. Yoğun bakım camları indi, birkaç doktor ve sağlık personeli darp edildi.

Doktor Huri: Bu bilgiden de sonra artık kimin kazandığını anlamış olmalısınız. Yaşasaydı (ayrıca bilinci yerinde olsaydı) Hasan Amca sevincinden ağlardı. Gerek tıbbi durumuyla gerek yakınlarıyla bizi en çok zorlayan hasta Hasan Amca oldu. Buradan kendisini tebrik edip kendisine Allah'tan rahmet dileyerek Bugün Ne Götürsem yarışmasının birincisi olarak Hasan Amca'yı ilan ediyorum. Ve 100 bin değerindeki para ödülünü Hasan Amca'nın yakınlarına takdim ediyorum. Tebrikler efendim.

Alkışlar...

Sunucu: Evet sayın seyirciler muhtemelen tek bölüm olacak yarışmamızda bizden bu kadar. Nöbete girenlere iyi nöbetler, nöbetten çıkanlara iyi dinlenmeler diliyoruz. Esen kalın ama üşütmeyin. Üşütseniz de bizi aramayın.

...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder