Email ile takip et.

9 Ağustos 2011 Salı

Anahtar Kadın Doğum Kitabı

4. sınıf "Kadın Hastalıkları ve Doğum(KHvD)" stajımızda üst sınıflardan aldığımız tavsiyelerle oldu bu kitaba yönelişimiz. Tam o sıralarda şansımıza kitabın 2. baskısı çıkmıştı. Tam güzel zamana rastgelmiştik ve hemen kitabı aldık. Sonrasında ise kitabın baskısı bitti ve birkaç grup sonrasından itibaren arkadaşlarım alamadılar. Alabilen arkadaşının kitabını aldı, alamayan fotokopi çektirdi malesef. O dönemimizin çoğu, staj sınavına bu kitaptan çalıştı. Şu an bile bana soran alt sınıf arkadaşlarıma bu kitabı tavsiye ediyorum. Artık bir şekilde bulup çalışıyorlar. Ben dahi TUS'a bu kitaptan hazırlanmak istiyorum 2008 baskı olmasına rağmen.

Tıp hayatımda gördüğüm en kaliteli ve bana en çok faydası olan kitaptı. Birçok tıp öğrencisi okul hayatı boyunca textbooklar ile öğrenci notları arasında seçim yapmak zorunda kalıyor. Textbooklar çok uzun, öğrenci notları ise güvenilmez oluyor. Bu kitap ise özet bir textbook tarzında, derse öğrencinin gözüyle bakabilen, TUS soruları konuya entegre edilmiş örnek bir kitap. Hem stajı geçiriyor, hem TUS'a hazırlıyor, hem sözlüde rahat ettiriyor, hem de KHvD dersinin ana hatlarını öğrenciye veriyor. Daha ne olsun.

Kitap, yazılı sınavların geçilmesinde yeterli. Özellikle İstanbul Tıp Fakültesi KHvD kürsüsü gibi TUS tarzı sınav yapan kürsülerde fazlasıyla yeterli. Sözlü sınavlarda ise diğer kaynaklara göre açık ara fark sağlıyor size. Hem pratikle alakalı kısa ama önemli bilgiler hem de ana noktaları vermesi büyük avantaj sağlıyor. 4. sınıftaki sözlüme bu kitaba 3 tekrar atarak girdim ve sözlüm sözlü gibi değil hoca ile vaka tartışması gibi geçti. Hayatımın en güzel sözlüsüydü. Diğer arkadaşlarımdan açık ara yüksek bir not aldım. Kitabın yüksek güncelliği nedeniyle öğrenci notu okuyan arkadaşlarımın bilmediği benim bildiğim çok yer oldu. Sözlü sonrası hoca şaşırmıştı. Bendeki bu farkın sebebini ve arkadaşlarımın neden böyle olduğunu sordu. Bu başarıma ben de şaşırmıştım. Zira ben fakültenin vasat öğrencilerinden biri idim. Fakülteyi de şu an not ortalamasi olarak vasat bir sekilde bitiriyorum. O an güzel ve mantıklı bir kitapla nerelere varılabileceğini anlamıştım.

Bunlardan ayrı olarak bir kitap ilk defa bize gülümsemişti. Bazı bilgilerin yanındaki gülücükler kitaba karşı bur sempati uyandırıyordu. Kitaptaki vizitlerde sorulan veya genel cerrahi bilgiler çok yararlı oldu. Kitabın çok ayrıntıya kaçmadan patofizyoloji bilgilerini de içermesi bilgiler arasını mantık harcıyla birleştirmemiz açısından çok faydalı idi.

Kitabın dizgisi, sayfa düzeni çok güzeldi. Rahat okunur, hızlı ilerlenir ve rahatça etrafına not alınır şekilde idi. Mevcut kitabın yenilenmesi, son TUS sorularının ve seçilen USMLE sorularının kitaba eklenmesi fazlasıyla yeterli olacaktır

Şu an bile İstanbul Tıp Fakültesi 4. sınıf KHvD stajyerlerinin çoğu bu kitaba çalışmakta. Diğerleri ise öğrenci notlarına veya TUS kitaplarına yönelmekte. Bu diğer kaynakların ise öğrencilere bir vizyon katamayacağı ortada. Bundan dolayı kitabın güncellenip tekrar çıkartılması TIP EĞİTİMİne çok faydalı olacaktır. Zira tıp fakültesi hayatım boyunca kurtarılmış bölge olarak gördüğüm KHvD stajımın (gerek kürsü hocalarımızın kalitesi gerek elimizde Anahtar kadın doğum gibi sağlam bir kitabın olması ile) diğer ve gelecek stajyerler tarafından da yaşanmasını istiyorum. Hatta elimden gelse Anahtar kadın doğum emsali bir Anahtar TUS serisi olmasını ve kadın doğumu gibi diğer branşlarda da böyle kitaplar olmasını isterdim. Böylece TUS çalışmak bizim için bir zevk olurdu.

Şu ana kadar kitaba 4-5 tekrar attım. Daha da okumayı düşünüyorum. Elimde bu kitabın orijinali olduğu için kendimi şanslı sayıyorum. Yeni nesil tıp fakültesi öğrencilerini de bu fırsattan mahrum bırakılmamasını diliyorum. Kitabı tekrar yayınlanmasının tıp eğitimine büyük katkılar yapacağına inanıyorum.

İleride de bir kitap yazarsam eğer, benim kitabım da böyle olmalı.

4 yorum:

  1. bu kitabı nasıl temin edebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.

      Basımı yok diye biliyorum. 2. el kitapçılardan elde edebilirsiniz.

      nadirkitap.com a bakın. Sahaflar buraya kitaplarını yüklüyor.

      İyi çalışmalar.

      Sil
  2. Ne güzel anlatmışsınız. Benimde hayatımda bir kitap böyle oldu. Aleksanyan porpedötik. Bu kitapla arkadaşlık kuruyorsunuz konuşuyorsunuz teşekkür ediyorsunuz. Nasıl duru nasıl akılcı. Bu kitabı da öyle düşündüm birden içim garip oldu. Ezberden uzak, mekanizmalarla donatılmış ve pratik katkı sağlayan kitaplara ve yazarlarına selam olsun

    YanıtlaSil
  3. Ayrıca hayatınıza böyle dokunan kitapları ve bildiklerinizi bizimle paylaşmanız dileği ile.

    YanıtlaSil